۱۳۸۸ دی ۱۶, چهارشنبه


در صفحه فیس بوک نظر سنجی کوچکی گذاشتیم که اینجا هم پرسشهای آن را مطرح می کنم

آیا رمان تازه ای در ایران چاپ شده است که مورد توجه قرار گرفته باشد ؟

آیا نا آرامی های پس از انتخابات ریاست جمهوری تأثیری بر نشر کتاب گذاشته است ؟

آیا شما در این شرایط فرصت و یا حوصله کتاب خواندن را دارید؟

دوست دارید در بخش معرفی کتاب برنامه شباهنگ به معرفی چه آثاری بپردازیم؟

آثار تازه انتشار یافته و پرفروش در آمریکا ؟

ادبیات جهان؟
آثار نویسندگان ایرانی خارج از کشور ؟

و یا آثار نویسندگان داخل ایران که یا اجازه چاپ نیافته اند و یا سانسور شده اند؟

با پاسخ دادن به این پرسشها ، ما را در برنامه سازی بهتر یاری دهید.

۴ نظر:

ناشناس گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
Unknown گفت...

سلام سارا عزيز
متاسفانه من در داخل ايران فعلن نمي توانم برنامه شباهنگ را ببينمچون پارازيت امان ما را بريده.
اما تا وفتي هم مي ديدم شما هم در زمينه معرفي كتاب كم كار بوديد و هم در اين وبلاگ كم كار هستيد.
نخست اينكه ادبيات جهان و علي الخصوص ادبيات انگليسي زبان و به طور تخصصي ادبيات امريكا ادبيات بسيار غني و پويا و پر طرفدار در داخل ايران است. و يكي از معضلات داخل ايران اشنا نبودن ايرانيان با كتاب هاي رمان منتشر شده در امريكاست.هر چند اين تعداد انتشار رمان و داستان كوتاه در آمريكا اگر با ايران مقايسه شود براي مني كه در ايران زندگي مي كنم سرسام اور و باور نكردني است.من فكر مي كنم از ان جايي كه مترجمين ما دست رسي به كتاب ندارند و به جرئت مي گويم كتاب هايي كه در اينجا مطرح هستند شايد سال هاست كه در امريكا محلي از اعراب ندارند. اگر شما اين كتاب ها را بيشتر به ما معرفي كنيد و پژوهش هايي در باب ادبيات نو امريكا بيشتر براي ما پخش كنيد چه در وبلاگ و چه برنامه شباهنگ موجب خرسندي من و دوستانم مي شويد

سارا گفت...

سروش عزیز
ممنونم از نظر و پیشنهادی که دادی
من نهایت سعی خودم را می کنم که پر کارتر باشم ولی متأسفانه برای بخش کتاب خودم دست تنها هستم و روزهای دیگر به تهیه گزارشهای دیگر برای برنامه شباهنگ می پردازم.
راستش هدف این بخش هم معرفی کتابهای چاپ آمریکاست ولی به تازگی احساس می کنم به دلیل شرایط موجود در ایران ؛ علاقه به کتاب و ادبیات کم تر شده و مخاطبان ما بیشتر دنبال مسائل سیاسی هستند. باز هم ممنون و امیدوارم مشکل پارازیت حل بشه. همکاران در تلاش برای برطرف کردن این مشکل هستند

ناشناس گفت...

با درود و خسته نباشيد.

روزنماي ادبيات فارسي از قرن چهارم تا

امروز را گردآوري نموده ام به همراه

تصويرهايي از افراد و آرامگاه برخي

درگذشتگان اما گمان نمي كنم با وجود

نام برخي افراد و وضعيت كنوني كشور

بتوان پروانه ي چاپ گرفت. آيا در

آمريكا مي توان آن را چاپ كرد.

نمونه ي مطالب روزنماي ادبيات ايران

را مي توانيد در اين جا ببينيد:

http://rooznema.blogfa.com/