۱۳۸۹ آذر ۷, یکشنبه

روز دوم نمایشگاه گوادالاخارا







نمایشگاه بین المللی کتاب گوادالاخارا ،هر سال با حضور صدها نویسنده برجسته از سراسر جهان برگزار می شود. سال گذشته ، نویسندگانی چون اورهان پاموک (نویسنده ترک تبار) ؛ ماریو وارگاس یوسا ( برنده جایزه نوبل ادبی امسال) و کارلوس فوئنتس (برجسته ترین نویسنده در قید حیات در جهان ادبیات اسپانیولی زبان) در این رویداد بزرگ فرهنگی شرکت کردند ولی امسال فوئنتس به دلیل بیماری همسرش نتوانست در نمایشگاه حضور یابد.

البته ؛ گیلرمو دل تورو ، نویسنده و کارگردان پرآوازه مکزیکی ، که شاید بسیاری از شما نام او را با فیلم Pan's Labyrinth لابیرنت پن (که به "هزار توی پن" هم ترجمه شده) به خاطر داشته باشید در نمایشگاه گوادالاخارا حضور یافت و جای خالی فوئنتس را تا حدودی پر کرد.

دل تورو همراه با خاویر وِلاسکو ، نویسنده و از دوستان نزدیک فوئنتس ؛ در روز دوم نمایشگاه ، حضور یافت و تازه ترین رمان فوئنتس به نام Vlad "ولاد" را به بحث گذاشت.

"ولاد" ، روایت داستان یک خون آشام است و خوبیها و بدیهای زندگی ابدی را در فضای مدرن و امروزی مکزیک نشان می دهد.

دل تورو و وِلاسکو ، "ولاد" را بسیار شبیه اثر "آئورا" توصیف کردند که در آن زن نقش پررنگی دارد و مرگ ، با همان قدرت و احساس ؛ تصویر شده است.

وِلاسکو به شوخی گفت : "زمانی زنی را به خوبی می شناسی که از او طلاق بگیری یا او را در بستر یک خون آشام بیابی" !

او افزود : " پس از سالها تلاش در راستای حفظ حقوق انسانی خون آشام ها ؛ فوئنتس با این رمان ؛ خوی ددمنشانه و ترسناک آنها را بار دیگر به ما نشان داد"

دل تورو در سخنانش گفت "ولاد" ، قابلیتهای بسیاری برای رفتن روی پرده سینما دارد.

۷ نظر:

رامین گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
سارا گفت...

ببخشید رامین جان
اشتباهی نظر شما را پاک کردم
ممنون از لطفت

پژمان گفت...

پیشنهاد می کنم برنامه ای را ترنیب بدید و به دلایل عدم جهانی شدن ادبیات معاصر ایران بپردازید ، ما نویسنده های خوبی داریم که آثارشون با بزرگان ادب جهان برابری می کند ولی متأسفانه گمنام و ناشناس باقی ماندند ، باید دلایل این موضوع روشن شود ، به امید درخشش نویسندگان ایرانی در جشنواره ها و عرصه های ادبی جهان ، مرسی از شا سارا خانم که به ادبیات می پردازید

ناشناس گفت...

Salam sara jan thanks for the great report i miss u in shabahang. See u on facebook

behnam گفت...

great report dear Sara, keep up the good work

ناشناس گفت...

سارا جون ، وبلاگ باحالی داری ، معلومه که خیلی زحمت می کشی ، آفرین دوست عزیز ، من در تهران پارس زندگی می کنم ، اینحا خیلی طرفدار داری ، بر و بچ سلام می رسونن ، موفق باشی

کیوان گفت...

از این جملت خوشم اومد :
وِلاسکو به شوخی گفت : "زمانی زنی را به خوبی می شناسی که از او طلاق بگیری یا او را در بستر یک خون آشام بیابی" !
خیلی نکتخ سنجی سارا جان ، معلومه که خیلی واردی ، خودت با این نقل قول موافقی ؟
شاد باشی